כל מה שצריך לדעת על עוגות לבת מצווה

אז הנה, הבת שלך עוד מעט חוגגת 12 עם החברים והמשפחה  וכמו שאומרים, אין אין אין חגיגה בלי עוגה
כי הרגע הקסום שמוציאים לילדת בת המצווה את העוגה עם הזיקוקים, בחושך מוחלט בליווי שירת  יום הולדת הוא בהחלט רגע בלתי נשכח שילווה את הילדה לאורך כל החיים.
וכמובן שככל שעוגת הבת מצווה תהיה יותר ייחודית ומעניינת כך היא תגרום לרגע להיות יותר חקוק  בזיכרון של כולם, בנוסף לקריאות ההתפעלות מצד החברים והמשפחה.
במאמר נסקור את כל מה שצריך לדעת על עוגות לבת מצווה.
מידע מעניין לפני שממשיכים,  על פי השמועות מקור המנהג של עוגה ביום הולדת מגיע מיוון העתיקה שבה היה נהוג להגיש לאורחים עוגיות דבש ביום ההולדת.

עוגת בת מצווה  – מחירים

כמובן שעוגה ליום המיוחד של הבת שלך צריכה להיות יותר מושקעת מעוגות שרואים בדר"כ.
קונדיטוריות מוכרות עוגת בת מצווה במחירים שמתחילים מ250 שקלים – לעוגה פשוטה  לבת למצווה  עד 850 שקלים לעוגה 3 קומות שיגרמו להתפעלות בקרב כל האורחים  ואפילו עד לאלפי שקלים לעוגות יותר מורכבות.
אם תרצו תוספות מיוחדות כגון הדפסה של תמונה על העוגה (כן זה אפשרי) תצטרך להפרד מכמה עשרות שקלים ועד מאות שקלים תלוי בבקשה שלך.
כלל אצבע, ככל שתרצו עוגה גדולה יותר או ייחודית יותר עם דברים מורכבים כך המחיר יעלה
אבל אם ניחנת בכישרון אפייה תוכלו לעשות זאת בבית במחיר החומרים בלבד – קמח ביצים קצפת וכו', ואז ההוצאה תהיה בגובה של  כמה עשרות שקלים (תלוי בגודל העוגה)
חשוב לקחת בחשבון שדרושה השקעה של זמן ועבודה.
מכיוון שמדובר ביום חשוב וארגון אירוע הבת מצווה דורש תיאום והמון סידורים, אני ממליץ בחום לקנות עוגה מוכנה מאנשי מקצוע וכך להוריד ממך את הבלאגן והטירחה שכרוך בלאפות את העוגה.

סוגי עוגות בת מצווה

עוגת בצק סוכר
בצק סוכר הוא בצק לבן רך ונעים למגע העשוי בעיקר מאבקת סוכר ומים ומכיל  גם גלוקוזה או ג'לטין. זהו בצע שקל לפסל / לצבוע או לרדד כלומר אפשר ליצור ממנו כל צורה ובכל צבע.
בצק הסוכר משמש כציפוי חיצוני לעוגה  שבדרך כלל עשויה מעוגת ספוג או שכבות של קרם.
מעל הבצק סוכר שמים בדרך כלל  קישוטים אכילים כגון   הספרות 12, שוקולדים, פרחים וכו'
שכבת הבצק סוכר שומרת על העוגה למספר ימים אך אין לשמור אותה במקרר מכיוון שהקור פוגם בציפוי הסוכר והצבע שלו
.
יתרונות הבצק סוכר שהוא מאפשר לקחת עוגה פשוטה ולשדרג אותה לעוגה יוקרתית שתיראה כאילו יצאה מקטלוג.
עוגות הבצק סוכר אינן מצריכות פתרונות אחסון מיוחדים והן מתאימות לכל מזג אויר, כמובן  לא חם מידי או קר מדי.
דוגמאות לעוגות מבצק סוכר

עוגת זילוף לבת מצווה

גם כאן כמובן מדובר רק בציפוי החיצוני, בסיס העוגה בדרך כלל  עשוי מעוגת ספוג או קרם, והציפוי החיצוני עשי משוקולד קצפת וכל מה  שחפצה נפשכם.
הכנת עוגת זילוף אינה מסובכת במיוחד אך יכולה לקחת המון זמן  ככל שהעיצוב הרצוי מורכב יותר.
הטעם של העוגות זילוף בדר"כ טעימות יותר מעוגות מבצק סוכר עקב שימוש מאסיבי בקצפת ופינוקים כציפוי וגם בדרך כלל מחירם גבוה יותר
דוגמאות לעוגות זילוף.
עוגות זילוף צריכות להיות מאוחסנות במקרר.

לסיכום

  • מחיר של עוגות לבת מצווה יכול לנוע בין 250  ועד לאלפי שקלים תלוי ברמת המורכבות, אך אפשר גם להשיג עוגת בת מצווה ראויה באיזור ה400 שקלים שתצטלם מעולה לאיננסטגרם ולטיקטוק
  • עוגות מבצק סוכר  בדרך כלל נראות יותר מרשימות ומיוחדות  ואילו עוגות זילוף  מנצחות במבחן הטעם עקב אהבת הקהל לקצפת 🙂
  • במידה ובחרתם להזמין עוגה לבת מצווה, תעשו זאת מראש  ובצורה כמה שיותר מפורטת כדי שהקונדיטור יוכל להיערך בהתאם. לא לשמור לרגע האחרון
  • אם החלטתם לאפות את העוגה לבד, קחו בחשבון שבמידה ואין לכם  ניסיון בתחום הכנת עוגות מעוצבות, יכול לקחת לכם כמה שעות טובות ליצירת עוגה ראוי

ההמלצה שלנו כמובן היא לקחת איש/ת מקצוע שיכין לכם את עוגת חלומותיכם, ואתם תוכלו להיות פנויים כדי לטפל בשאר ההיבטים של האירוע  היחידי והבלתי נשכח בחיי הבת שלכם

תוכן עניינים